czwartek, 7 maja 2015

"Kroniki Krwi"

Kroniki krwi - kontynuacja "Akademii Wampirów" Richelle Mead :

  • Kroniki krwi
  • Złota lilia
  • Magia indygo
  • Serce w płomieniach
  • Srebrne Cienie
  • Rubinowy krąg



Główną bohaterką tej serii jest Sydney Sage. Jest alchemiczką, zadaniem jej organizacji jest ukrywanie istnienia wampirów przed ludźmi. Ich znakiem szczególnym jest złota lilia na policzku. Poznaliśmy ją w kultowej serii Akademii wampirów, gdzie pomagała Rose Hathaway podczas ucieczki, teraz ma możliwość zrehabilitowania się. Dostała zadanie polegające na pilnowaniu i ukryciu księżniczki Jill Dragomir, której życie zostało zagrożone. Wyjeżdża do Palm Springs z Jill, Adrianem Iwaszkowem i Eddiem .

"Wiesz, co naprawdę oznacza złota lilia? To obietnica, ślubowanie stylu życia i system wierzeń. Czegoś takiego nie można odrzucić. Nie pozwoli mi na to, nawet gdybym chciała"

Czy Sydney porzuci wiare alchemików w to, że wampiry to zło i są wynaturzeni? Czy da szanse miłości właśnie z taką istotą? Czy da sobie szanse poznać tajniki magii?
Odpowiedzi na te pytania i wiele innych dostaniecie podczas spędzenia niezapomnianego czasu przy czytaniu tej niesamowitej serii.

"Lilia na moim policzku przypomniała mi, kim jestem."

Mimo, że kolejna książka o wampirach nie można powiedzieć, że nie jest unikatowa. Pokazuje miłość, przyjacielskość, poświęcenie ponad wszystko. Bohaterowie zmieniają się , dorastają , przeżywają wzloty i upadki. Ukazana jest próba połączenia ich życia i obowiązków z życiem normalnych ludzkich nastolatków. Czy im się to udaje ? Nie można jednostronnie tego stwierdzić , starają się, odnajdują miłość. Walczą z własnym przeznaczeniem , czy wygrają?  Fabuła jest ciekawa i wciągająca. Kolejny raz Pani Mead pokazuje nam, że jest w stanie podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej i jej sprostać. Zachęcam do przeczytania.

"Pytałaś o .. .Dla niej starałem się być lepszy, zrobić na niej wrażenie, żeby mnie chciała. Ale kiedy jestem przy Tobie, chcę być lepszy...bo czuję, że to jest właściwe. Bo sam tego chcę."
Odwróciłam się od niego i odeszłam nie oglądając się za siebie"

Ocena 6/6 ;) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz